ناحیه محتواهای وبسایت

بخش اول: جستجو و آماده سازی تصاویر

محصولات در وبسایت سوئیس دات آی آر همان ساعتهای لوکس هستند. در صفحه فروشگاه یا گالری محصولات وبسایت سوئیس دات آی آر کلیه مدلهای ساعت قرار گرفته است و برای کاربران قابل مشاهده می باشد. شرایط عکسهای محصولات به شرح ذیل می باشد و باید با دقت رعایت گردد:

  1. تعداد عکس: ۷ تا ۱۰ عدد
  2. اندازه تصویر: ۱۶۰۰ * ۱۶۰۰ پیکسل (دقیقاً مربع)
  3. سایز (حجم) هر تصویر: بین ۵۰ تا ۱۷۰ کیلوبایت
  4. فرمت تصویر: فقط webp.
  5. رنگ پس زمینه: سفید
  6. کیفیت عکس: بسیار شارپ و تمیز و با درجه وضوح مناسب وب و بدون هرگونه تاری، واتر مارک تبلیغاتی یا لوگو، نقطه و…
  7. زوایای تصویر به ترتیب: ایستاده از مقابل، از بغل، روی استند (C-Ring)، خوابیده، از پشت درب موتور ساعت، بند ساعت، قفل بند و…

منابع جستجو و استخراج عکسهای باکیفیت محصول

  1. وبسایت رسمی برند
  2. وبلاگها و فروشگاه های اینترنتی ساعت مانند آمازون و…
  3. مکاتبه با شرکت سازنده محصول برای دریافت عکسهای با کیفیت محصول (در موارد خاص)

شرایط عکسها و تصاویر مربوط به محصولات

  1. انتخاب عکس ها از با کیفیت‌ ترین عکس های موجود در گوگل
  2. کیفیت بالا و عمق مناسب (یعنی با بزرگ کردن افت کیفیت چندانی نداشته باشند.)
  3. سایز عکسهایی که جستجو می شود باید بزرگتر و یا در حدود ۱۶۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل باشد تا پس از تغییر سایز آنها بتوانیم با کمترین افت کیفیت، به عکس مطلوب برسیم. بدیهی است اگر سایز عکسهای جستجو شده خیلی کوچکتر از استاندارد وبسایت باشد (مثلاً ۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل) در هنگام تبدیل سایز عکس به سایز استاندارد وبسایت که ۱۶۰۰ در ۱۶۰۰ است، با افت کیفیت شدید مواجه خواهیم شد.
  4. ارتفاع سوژه مورد نظر در تصویر (ساعت) باید ۱۳۵ پیکسل از ۱۶۰۰ پیکسل ارتفاع تصویر باشد. یعنی حاشیه بالا و پایین سوژه ها در داخل تصاویر هر کدام ۱۳۵ پیکسل باشد.
  5. سایز استاندارد تصاویر محصول و حاشیه‌های آن در وبسایت سوئیس دات آی آر

    سایز استاندارد تصاویر محصول و حاشیه‌های آن در وبسایت سوئیس دات آی آر

  6. مرکز تصویر ساعت دقیقاً در مرکز مربع عکس باشد. یعنی حاشیه های چپ و راست تصویر عکس ساعت دقیقاً با هم یکسان باشند.
  7. نسبت ابعاد عکس (aspect ratio) دقیقاً مانند عکس اورجینال که از منبع معتبر دریافت گردیده است باشد. یعنی هیچ گونه چولگی پذیرفته شده نمی باشد.
نمونه عکس ساعت رومر سوئیس
نمونه عکس ساعت رومر سوئیس
نمونه عکس ساعت رومر سوئیس
نمونه عکس ساعت رومر سوئیس

دستورالعمل نامگذاری عکسهای محصول

نظر به ضرورت استانداردسازی محتواهای وبسایت سوئیس دات آی آر نامگذاری عکسهای مربوط به محصول طبق فرمول ذیل خواهد بود:

بدیهی است که نام عکسهای دوم و سوم و… از سری عکسهای اصلی محصول به شکل زیر خواهد بود:

Doxa-105.10.021.10-B

Doxa-105.10.021.10-C

Doxa-105.10.021.10-D

تذکر: برخی از برندهای لوکس رده بالا، مدلهای مختلف محصولات خود را به جای کد یا اعداد، با اسم‌هایی نامگذاری می کنند. مانند ساعت رولکس زیر:

ساعت مچی رولکس Oyster Perpetual Yacht-Master

در نامگذاری فایلهای تصاویر ساعت، اگر مدلی با اسم نامگذاری شده بود، آنرا با اسم و اگر به جای اسم با کد نامگذاری شده بود، از کد یا همان شماره رفرنس محصول استفاده می شود. فراموش نکنید که بین کلمات اسم مدل ساعت از کاراکتر dash (-) استفاده شود.

به عنوان مثال برای ساعت رولکس فوق الذکر نامگذاری به این شکل انجام می گیرد:

 در این صورت نام عکسهای دوم و سوم و… از سری عکسهای اصلی محصول به شکل زیر خواهد بود:

Rolex-Oyster-Perpetual-Yacht-Master-B

Rolex-Oyster-Perpetual-Yacht-Master-C

Rolex-Oyster-Perpetual-Yacht-Master-D

 

علاوه بر تصاویر اصلی محصول، یک سری تصاویر دیگر از محصول وجود دارند که جنبه تبلیغاتی دارند و جلوه و کیفیت محصول را توصیف می نمایند. نمونه اینگونه تصاویر عبارتند از:

  1. تصویر بسیار با کیفیت ساعت بر روی دست از زوایای مختلف
  2. تصویری با کیفیت از موتور ساعت
  3. تصویر عکس محصول بر روی دست سلبریتی ها، ورزشکاران، سیاستمداران و…
  4. تصویر عکس محصول از زاویه بسیار خاص که مثلاً رقاصک موتور ساعت یا جواهرات نصب شده بر روی صفحه ساعت را از نزدیک نمایش می دهد.
  5. هرگونه تصویر دیگری که مربوط به همان مدل ساعت بوده و از زیبایی و ویژگی خاصی برخوردار است.
 

شرایط تصاویر هنری و خاص محصولات

  1. تعداد عکس: ۵ تا ۱۰ عدد
  2. اندازه عرض: ۱۶۰۰ پیکسل
  3. اندازه ارتفاع: آزاد
  4. سایز(حجم) هر تصویر: بین ۸۰ تا ۱۸۰ کیلوبایت
  5. فرمت تصویر: فقط webp.
  6. کیفیت عکس: بسیار شارپ و تمیز و با درجه وضوح مناسب وب و بدون هرگونه تاری، نقطه و…
تذکر: دقت نمایید در هنگام آماده سازی تصاویر هنری و خاص محصولات هیچ یک از قسمتهای ساعت بریده نشود و یا پس زمینه های زیبای سوژه حذف نگردد. همچنین نسبت ابعاد تصاویر اصلی تحت هیچ شرایطی تغییر نکند. تغییر نسبت ابعاد تصاویر باعث چولگی تصاویر شده و از زیبایی آن می کاهد.
 

نمونه های عکسها و تصاویر هنری و خاص محصول

دستورالعمل نامگذاری عکسها و تصاویر هنری محصول

با عنایت به ضرورت استانداردسازی محتواهای وبسایت سوئیس دات آی آر نامگذاری عکسها و تصاویر خاص هنری محصولات طبق قاعده ذیل می باشد:

در هنگام خرید یک ساعت لوکس سوئیسی، معمولاً یک جعبه ساعت (Gift Box) زیبا و یک ساک تبلیغاتی (Shopping Bag) مخصوص حمل ساعت به مشتریان هدیه می‌شود. این حداقل هدایای همراه یک ساعت لوکس سوئیسی اورجینال است. بسیاری از برندهای سوئیسی در هنگام فروش محصولاتشان اقلام متنوعی چون کیف پول، جاسویچی، تی شرت، کلاه، کراوات، چتر، شال گردن، ساک ورزشی، فلش مموری، دستبند، باتری بکاپ، خودکار، خودنویس و هدایایی از این قبیل که معمولاً نام و لوگوی برند ساعت بر روی آن حک یا چاپ شده است را به مشتریان خود هدیه می‌کنند.

در هنگام معرفی هر محصول، عکسا و تصاویری از هدایایی که مشتریان احتمالاً از فروشنده کالا دریافت خواهند کرد را با کیفیت مناسب به آنها نشان خواهیم داد.

شرایط عکسها و تصاویر مربوط به اقلام تبلیغاتی برند

  1. تعداد عکس: ۵ تا ۱۰ عدد
  2. اندازه تصویر: ۱۶۰۰ * ۱۶۰۰
  3. سایز(حجم) هر تصویر: بین ۵۰ تا ۱۷۰ کیلوبایت
  4. فرمت تصویر: فقط webp.
  5. کیفیت عکس: بسیار شارپ و تمیز و با درجه وضوح مناسب وب و بدون هرگونه تاری یا شیء غیر مرتبط در داخل تصویر

تذکرات:

  1. برای اقلام تبلیغاتی هر برند، فقط یک بار تصاویر آماده سازی و ارسال می شود و لازم نیست برای هر محصول عکسهای اقلام تبلیغاتی و هدایا متفاوت باشد.
  2. پس زمینه عکسهای اقلام تبلیغاتی لازم نیست حتماً سفید باشد و عکسهای زیبایی که دارای پس زمینه رنگی هم هستند مناسب است. به تصویر خودکار تبلیغاتی برند تگ هویر سوئیس توجه در مقابل توجه نمایید.
کارت گارانتی بین المللی ساعت دوکسا سوئیس
جعبه ساعت دوکسا سوئیس
تصویری از یک نمونه ساک دستی و جعبه ساعت برند دوکسا سوئیس

دستورالعمل نامگذاری تصاویر اقلام تبلیغاتی و هدایای برند

با توجه به ضرورت استانداردسازی محتواهای وبسایت سوئیس دات آی آر نامگذاری تصاویر مربوط به اقلام تبلیغاتی و هدایای برندها طبق فرمول ذیل خواهد بود:

فرم شماره ۱: ارسال عکسها و تصاویر محصولات

بخش دوم: محتواهای مربوط به معرفی برندها

نویسنده باید نام برند و تلفظ صحیح آن در زبان فارسی ذکر کند. نام بسیاری از برندهای ساعت ریشه فرانسوی و یا آلمانی دارد و لذا تلفظ آنها با آنچه که نوشته می شود متفاوت است. مثلاً تلفظ برند Jaeger-LeCoultre ژِژِه لوکولت می باشد که در صورتی که راهنمایی لازم توسط نویسنده صورت نگیرد ممکن است توسط کاربران به اشتباه تلفظ شود. برای جستجوی تلفظ صحیح برخی از برندهای معروف ساعت اینجا را کلیک کنید.

قدمت یا سابقه برند به سال تأسیس آن بر می گردد. بسیاری از برندها سابقه خود را در پایین لوگوی رسمی خود درج می کنند. به عنوان مثال برند دوکسا سوئیس از سال ۱۸۸۹ به کار تولید ساعت مشغول است. بنابراین قدمت این برند به این سال بر می گردد.

بهترین و موثق ترین منبع برای جستجوی قدمت برند وبسایت رسمی برند است.

تذکر: همانگونه که پسوند وبسایت های ایرانی ir. است (مانند swis.ir) پسوند وبسایتهای کشور سوئیس ch. می باشد. البته برخی از برندهای سوئیسی وبسایت شرکت خود را با پسوند دات کام (com.) یا سایر پسوندهای بین المللی هم ثبت کرده اند. لذا در هنگام جستجوی اطلاعات به این نکته توجه شود.

همچنین می توان برای دریافت اطلاعات درباره برندهای بین المللی مهم به ویکی پیدیا(Wikipedia) نیز مراجعه نمود.

اصالت یا اورجین برند یعنی کشوری که برند در آن ثبت شده است. برخی از برندهای ساعت دارای اصالت غیر سوئیسی هستند؛ اگرچه محصولات آنها هم اکنون در سوئیس تولید می شود. به عنوان مثال برند Cartier (با تلفظ فرانسوی کختیه) که در زبان فارسی با نام کارتیه شناخته می شود، یک شرکت فرانسوی طراحی و تولید جواهرات است که بعداً توسط گروه بزرگ ساعت سازی ریشمون سوئیس خریداری گردید و هم اکنون یکی از شرکتهای تابعه این گروه می باشد. بنابراین برند کارتیه اصالتاً فرانسوی است.

برای کسب اطلاع در خصوص اصالت برند نیز می توان مانند قدمت آن به وبسایت اصلی برند و یا سایر منابع معتبر مانند ویکی پیدیا مراجعه نمود.

تعداد زیادی از برندهای معروف و معتبر ساعت سوئیس متعلق به گروههای بزرگ فعال در صنعت ساعت هستند. مثلاً گروه سواچ(Swatch Group) مالک تعدادی از برندهای معروف ساعت است که ما می شناسیم. برندهایی مانند اُمگا، لانژین، رادو، تیسو، سرتینا و همیلتون از مهمترین برندهای زیرمجموعه سواچ گروپ هستند.

از سوی دیگر برخی از برندها مانند رولکس یا برند فرعی رولکس به نام تودور (Tudor) متعلق به گروه خاصی نیستند و اصطلاحاً دارای مالکیت «مستقل» می باشند. بنابر این می توان با مراجعه به منابع مختلف مانند مقاله سلاطین برند درباره مالکیت و تعلق برندها به گروههای مختلف ساعت تحقیق نمود.

شامل توصیف کامل برند با اشاره به موارد ذیل:

  1. نام برند و تلفظ صحیح آن در فارسی
  2. زمان و محل تأسیس نام برند
  3. محل فعلی تولید محصولات (مثلاً شهر ژنو سوئیس)
  4. مالک یا مالکین اولیه برند
  5. کلاس برند (فوق لوکس، لوکس رده بالا، لوکس رده متوسط، لوکس رده پایین، برند معمولی) برای جستجوی رده بندی قیمتی و کلاس برندها اینجا را کلیک کنید.
  6. سبک تولیدات برند (اسپرت، کلاسیک، فشن، غواصی، خلبانی یا نظامی، جیبی، هوشمند و…)
  7. آیا برند سازنده موتور ساعت هم هست یا اینکه موتورهای ساعت را از سایر سازندگان موتور مانند اِتا (ETA) و یا روندا (RONDA) تأمین می کند.
  8. نوع موتور و تکنولوژی به کار رفته در محصولات برند (تکنولوژی کوارتز، اتوماتیک، کوکی، دیجیتال، ترکیبی و…)
  9. دامنه قیمتی محصولات

بیان تاریخچه برند از بدو تأسیس تاکنون با اشاره به موارد ذیل:

  1. زمان و کشور ثبت نام برند
  2. نام مؤسس و یا مؤسسین اولیه برند و شجره نامه خانوادگی مؤسس(در صورت وجود)
  3. وقایع مهمی که از زمان تولد برند تاکنون برای شرکت رخ داده است. مانند: ادغام برند در شرکتی دیگر، تغییر شرکاء، تغییر نام، تغییرات مهم در سبک تولید (مثلاً از ساعت نظامی یا غواصی به ساعت کلاسیک روی آورده است) و هر گونه واقعه یا تحولات مهمی که در طول زمان برای برند اتفاق افتاده است.
  4. اشاره به فعالیتها و مشارکتهای برند در گذشته (مثلاً یک برند در یک مسابقه اسب دوانی مهم حضور داشته و یا حامی و اسپانسور یه برنامه مهم اجتماعی، ورزشی یا سیاسی بوده است.
  5. هرگونه مطلب مهم دیگری که درباره این برند ذکر شده و ممکن است برای کاربران جالب باشد.

توجه: این اطلاعات معمولاً در وبسایت رسمی برند در سوئیس به زبان انگلیسی موجود است و معمولاً به شکل یک تایم لاین یا درختواره زمانی ترسیم شده است. بنابراین هریک از وقایع و تحولات مهم در تاریخچه برند باید با شماره یا ذکر سال آن تحول به تفکیک ذکر شود تا در وبسایت به صورت یک تایم لاین قابل درج باشد.

برخی از برندها در وبسایت خود تعبیری از فلسفه تشکیل برند را شرح داده اند که در صورت وجود فلسفه برند هم ترجمه شده و در این قسمت می آید. برای جستجوی فلسفه برند به وبسایت رسمی برند مراجعه نمایید. در منوی اصلی وبسایت رسمی برند معمولاً عبارتی شبیه Philosophy آمده است که در آن ارزشهای کلیدی (Core Values) برند توصیف شده است. مواردی که برند روی آنها تمرکز دارد.

برندها در طول سالهای فعالیت، مجموعه مدلهای مختلفی را تولید و عرضه می کنند که هر کدام از این مجموعه ها را با نام یک کلکسیون(Collection) نامگذاری می کنند. در این قسمت نام و توصیف کلی از کلکسیون های مختلفی که برند در طول زمان معرفی نموده است همراه با اشاره به برخی از مدلهای هر کلکسیون و ذکر سال معرفی هر کلکسیون می آید.

برخی از برندها مانند رولکس، کلکسیونهای بسیار متعددی را تاکنون معرفی و عرضه کرده اند که در هر مجموعه یا کلکسیون دهها مدل ساعت تولید شده است. در صورتی که برندی دارای تعداد کلکسیون های بسیار زیاد می باشد(مثلا بیش از ۱۰ کلکسیون) فعلا تعدادی از کلکسیونهای معروفتر برند را انتخاب و معرفی می کنیم و در آینده به تدریج اطلاعات برند را آپدیت خواهیم نمود.

تذکر: اطلاعات کلکسیونها هم مانند تاریخچه برند می تواند به شکل یک تایم لاین اسلاید شو(متحرک) و زیبا در وبسایت نمایش داده شود. پس اطلاعات هر کلکسیون را با ذکر سال معرفی آن به تفکیک بنویسید تا در وبسایت به شکل تایم لاین قابل درج باشد.

این قسمت شامل هرگونه اطلاعات دیگری که ممکن است مورد علاقه کاربران وبسایت باشد. مثلاً اینکه این برند دارای مدلهای تقلبی(Fake) در بازار ایران می باشد یا خیر و ارائه راهنمایی ها و یا توصیه هایی به مشتریان برای خرید محصولات این برند.

نحوه تشخیص کالای فیک و اورجینال، نمایش هولوگرام اصل بودن محصول، نمایش تصویری از کارت گارانتی اصلی محصول و…

فرم شماره ۲: ارسال اطلاعات برند

بخش سوم: مطالب مربوط به معرفی محصولات

هر یک دستگاه ساعت دارای یک نام مشخص و یا کد خاصی است که آن را از سایر محصولات یک برند متمایز می نماید. برخی از برندهای لوکس رده بالا، مدلهای مختلف محصولات خود را با اسم‌هایی نامگذاری می کنند. مانند نام زیر:

ساعت مچی رولکسOyster Perpetual Yacht-Master

در حالی که بسیاری از برندهای ارزان قیمت تر، مدلهای خود را فقط با کدهایی نامگذاری می کنند که در واقع این کدهای رفرنس، همان مدل محصول هستند. مانند مثالهای زیر:

ساعت مچی دوکسا مدل ۱۰۷.۱۰.۰۲۱R.02

ساعت مچی تیسوت مدل H901ATBU

در وبسایت سوئیس دات آی آر ساعت ها به صورت زیر نامگذاری می شوند:

ساعت مچی + نام برند + کلمه مدل + اسم مدل/کد رفرنس مدل

توجه: برای انواع دیگر ساعت مانند ساعت جیبی، گردنبندی، انگشتری و… به جای عبارت «ساعت مچی» کلمه مربوطه قرار می گیرد.

جدول ویژگیهای محصول در توصیف یک کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اطلاعات آن باید بطور دقیق و کامل از منابع مختلف استخراج و جمع آوری شده و در این جدول قرار گیرد. این جدول مبنای مقایسه محصولات در وبسایتهای فروشگاهی است و بنابراین نظم و ترتیب قرار گیری ویژگیهای توصیف کننده یک کالا در این جدول مهم است.

در وبسایت سوئیس دات آی آر، این جدول در صفحه هر محصول قرار می گیرد و شامل حدوداً ۳۰ مورد از ویژگیهای فنی مهم محصول است. این ویژگیها عبارتند از:

ردیف

عنوان ویژگی ها

نوع ویژگی (پارامترهای زیر فقط به عنوان مثال ذکر شده است.)

۱

نام برند

دوکسا

۲

سال تولید

۲۰۲۰

۳

جنسیت

آقایان، بانوان، یونیسکس(مردانه/زنانه)

۴

سبک مدل و کاربری

کلاسیک، اسپرت، فشن، جیبی، نظامی، غواصی، خلبانی، کانسپت(مدل مفهومی)

۵

فرم صفحه

گرد، مربع، مستطیل، بیضی، نعلی شکل، ستاره ای، قلبی، اشکی، چند وجهی متقارن، چندوجهی نامتقارن

۶

جنس قاب

استیل، طلا، طلای سفید، پلاتین، نقره، برنج، آبکاری PVD با طلای زرد، آبکاری PVD با طلای قرمز

۷

رنگ قاب

طلایی، رزگلد، نقره ای، مشکی، سفید

۸

سایز

۳۹ میلی متر

۹

ضخامت

۱۲ میلی متر

۱۰

جنس شیشه

الماس، سافایر کریستال(یاقوت ضد خش)، شیشه، طلق

۱۱

رنگ صفحه

سفید، صدفی، مشکی، زغال سنگی، قهوه ای، شامپاینی، زرد، سبز، طلایی، نقره ای، قرمز

۱۲

نشانگر اعداد صفحه

علامت (ایندکس)، اعداد رومی، اعداد رومی و علامت، اعداد انگلیسی، اعداد انگلیسی و علامت، اعداد عربی، اعداد عربی و علامت

۱۳

جنس زهوار

طلای زرد، طلای قرمز، پلاتین، بدون زهوار

۱۴

عملکرد زهوار

چرخش به دو سمت، چرخش به یک سمت، ثابت، ندارد، نامشخص

۱۵

تقویم

تاریخ شمار، روز شمار، تقویم همیشگی

۱۶

نوع موتور

الکترونیکی(Quartz)، اتوماتیک، کوکی

۱۷

کد کالیبر موتور

Ronda Caliber 1069 یا نامشخص

۱۸

سازنده موتور

اِتا(ETA) سوئیس، روندا (Ronda) سوئیس، روندا ژاپن، میوتا (Miyota) ژاپن، نامشخص

۱۹

جنس بند

استیل، طلای زرد، طلای سفید، پلاتین، سرامیک، لاستیک، چرم تمساح، چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پارچه ای، پلاستیک، آبکاری PVD با طلای زرد، آبکاری PVD با طلای قرمز، نامشخص

۲۰

رنگ بند

نقره ای، طلایی، مشکی، قهوه ای، سبز، آبی، سرمه ای، زرد و…

۲۱

پهنای بند

۱۶ میلی متر، نا مشخص

۲۲

نوع قفل بند

سگکی ساده، کلیپسی تاشو، کلیپسی پروانه ای، دستبندی، نامشخص

۲۳

مقاومت در برابر نفوذ آب

۳۰ متر، ۱۰ بار

۲۴

وزن

۸۶ گرم

۲۵

ویژگیهای خاص

تولید محدود(Limited Edition)، دارای مثلاً ۸ الماس در صفحه نمایش، ضد حساسیت، ضد ضربه، فاقد ویژگی خاص

۲۶

عملکردهای خاص

کورنومتر، ارتفاع سنج، دماسنج، رطوبت سنج، عمق سنج، قدم شمار، قطب نما، نور پس زمینه صفحه، ندارد

۲۷

اقلام و هدایای همراه

جعبه، بند اضافی، پیچ گوشتی مخصوص، ابزار تعویض بند، تی شرت برند، کلاه برند، فلش مموری، چتر، کروات، شال زنانه برند، شال گردن

۲۸

گارانتی و خدمات

۲ سال گارانتی بین المللی، خدمات پس از فروش نماینده رسمی برند در ایران، فاقد نمایندگی رسمی در ایران

همکاران محترم محتوانویس باید با مراجعه به منابع ذیل اطلاعات فوق را برای هر مدل / کد محصول با دقت استخراج نموده و ذخیره نمایند.

منابع استخراج ویژگیهای محصول

  1. وبسایت رسمی برند (تذکر: همانگونه که پسوند وبسایت های ایرانی ir. است (مانند swis.ir) پسوند وبسایتهای کشور سوئیس ch. می باشد. البته برخی از برندهای سوئیسی وبسایت شرکت خود را با پسوند دات کام (com.) یا سایر پسوندهای بین المللی هم ثبت کرده اند. لذا در هنگام جستجوی اطلاعات و تصاویر برای محصولات یک برند، کلیه نتایج جستجوی صفحه اول گوگل بررسی گردد.
  2. وبسایتها و وبلاگهای مربوط به ساعت در جهان
  3. فروشگاههای آنلاین(مانند آمازون، ای بِی Ebay، دیجی کالا و… )
  4. بروشورها و کاتالوگهای محصولات برند که به صورت چاپی و الکترونیکی(PDF) موجود است.
  5. مکاتبه با شرکتهای سازنده و درخواست اطلاعات تکمیلی در خصوص یک یا چند محصول خاص
  6. وبسایت نمایندگان رسمی برندها در ایران که معمولاً محصولات خود را بر روی وبسایت معرفی می نمایند.
  7. سایر منابع

در وبسایتهای فروش محصولات، معمولاً دو دسته شرح و توصیف درباره کالاها ارایه شده است. قسمت اول توضیحات و یا توصیف کوتاه محصول است. پس از اینکه محتوا نویس جدل ویژگیهای محصول را با اطمینان استخراج نمود، با استفاده از پارامترهای به دست آمده در جدول ویژگیهای محصول و همچنین تجربه و شناخت و سلیقه و قلم نویسنده، یک عبارت توصیفی کوتاه (حدوداً ۱۵۰ کلمه) درباره محصول نوشته می شود.

این توصیف کوتاه با ذکر نام کامل محصول شروع می شود و در حدود ۳ تا ۵ جمله کوتاه با استفاده از ویژگیهای عمومی محصول و آیتمهایی که در ذیل می آید، به ترتیب و یا طبق سلیقه نویسنده، کلمه پردازی می شود. آیتمهایی که در نوشتن عبارت توصیف کلی(توضیحات کوتاه محصول) استفاده می شوند عبارتند از:

  1. نام کامل محصول (همان عنوان محصول است که نحوه نامگذاری آن در بالا ذکر شد.)
  2. جنسیت محصول (آقایان، بانوان، دخترانه، پسرانه، ست عروس و دامادی، یونیسکس یا همان مردانه/زنانه و…)
  3. سبک مدل و کاربری محصول (اسپرت، کلاسیک، فشن، غواصی، خلبانی یا نظامی، جیبی، هوشمند و…)
  4. فرم صفحه (گرد، مربع، مستطیل، بیضی، چندضلعی، شکل نعل اسب(مثلا در برند آیگنر Aigner))
  5. کلاس محصول (فوق لوکس، لوکس رده بالا، لوکس رده متوسط، لوکس رده پایین، برند معمولی)
  6. اورجین برند (اینکه برند سویسی است یا غیر سویسی)
  7. عبارت تبلیغاتی (این عبارت باید با سبک نگارشی تبلیغاتی مختص کپی رایتینگ و به شکل بسیار جذاب غیر تکراری و سنگین و در شأن و ویژه کالاهای لوکس قیمتی کلمه پردازی شود. مثلاً به عبارت زیر توجه نمایید.)

واضح است که ساعت مچی زنانه رومر سوئیس مدل ۶۰ ۵۵ ۴۹ ۶۵۷۸۴۴ با آن جلای طلایی براق و خیره کننده منحصر به فردی که دارد، یک محصول زنانه کم نظیر برای خانم های خوش سلیقه و بسیار سختگیر است که می خواهند در پارتیهای خانوادگی خود چشم همه را به مچ دست خود میخکوب کنند و زیبایی وسوسه انگیز این ساعت مچی زیبا را به رخ دوستان و آشنایان خود بکشند.

در بخش دوم توضیحات یک محصول، نقد و بررسی تخصصی یا همان توضیحات کاملتر محصول درج می گردد. در اینجا نویسنده مطلب باید با استفاده از سایر ویژگیهایی که قبلاً در جدول ویژگیهای محصول درج نموده است، شرح کاملی از اجزاء و قسمتهای مختلف یک ساعت مچی را با بیانی بسیار شیوا و روان و کاملاً توصیفی و به دور از اغراق یا مقایسه های بی مورد، ارایه نماید.

آیتمهای مورد استفاده در نقد و بررسی فنی و تخصصی محصول

  1. نام کامل محصول به همراه کد رفرانس مربوطه (در اینجا یک بار دیگر نام کامل محصول به همراه کد رفرانس ذکر می شود.)
  2. اشاره به سابقه برند و قدرت و جایگاه آن در صنعت ساعت سویس
  3. اشاره به کلکسیونهای محصولات (در صورتی که محصول متعلق به یک کلکسیون خاصی از محصولات آن برند است، به نام آن کلسیون اشاره شود.)
  4. محل ساخت محصول (تولید به طور کامل در کشور سویس است یا فقط مونتاژ در سویس)
  5. تکنولوژی به کار رفته در محصول (موتور کوارتز یا همان باتری خور و یا کوکی یا اتوماتیک یا دیجیتال یا خورشیدی یا ترکیبی و…)
  6. شرکت سازنده موتور محصول مثلاً شرکت اِتا (ETA) سوئیس یا روندا(Ronda) سوئیس یا روندای ژاپن و…
  7. جنس قاب و بند محصول (طلا، پلاتین، استیل، PVD، و… با اشاره به عیار فلز به کار رفته)
  8. نوع آبکاری به کار رفته در قاب یا بند محصول (مثلاً آبکاری طلا با ضخامت ۵ میکرون یا ۱۰ میکرون و آبکاری طلا با تکنولوژی PVD و…)
  9. اشاره به عملکرد های خاص محصول (ارتفاع سنج، دماسنج، رطوبت سنج و…)
  10. اشاره ای به اعتبار و سابقه و خدمات نماینده فروش این برند در ایران (مثلاً اینکه یک شرکت یا تاجر از ۲۰ سال پیش این برند را وارد کرده و چه خدماتی را مشتریان ارایه می نماید و مدت زمان گارانتی، شبکه خدمات پس از فروش و تعمیرات و…)

فرم شماره ۳: ارسال اطلاعات محصولات